Dagens samt gårdagens fjortis

De finns i varje stad, fjortisarna.

På "min" tid när jag själv var lite fjortis (obs lite) tror att jag ägde ett par jeans från Scala. Mina kompisar hade massor! Då skulle stringtrosan vara långt ovanför byxkanten, ögonbrynen skulle vara smaaaala, sen så var det kajal och någon billig skitmascara som gällde.

Idag, typ 4 år senare så är det andra grejjer som utmärker en fjortis. Jag kan beskriva min lillasysters kompis.
Hon har typ fem cm foundation, solpuder och runt ögonen är det antingen mörk ögonskugga eller något.(jag brukar inte gå så nära i risk att bli smittad) Ögonfransarna är så tunga av all mascara, så att det ser ut som om de kommer gå sönder.  Hårt är antingen blonderat, eller bara väldigt långt. Och självklart plattångat. För ett litet tag sedan så hade de idomin på läpparna, nu vet jag inte vad de har. Kläderna handlas inte längre på Scala, utan på Gina Tricot. De nya fjortisarna vill helst se lite "exklusiva" ut, men de brukar misslyckas ganska rejält.

Det här är min defintion av dagens fjortis.
Jag heter Cecilia.
Godkväll.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits