Jag köper -och har dåligt samvete

Idag har jag fått en ny snygg skinnväska i brunt, tack så mycket pappa. Jag har även på mindre än 2 dagar köpt två koftor. När jag skulle hänga in galgarna med koftorna på fick jag dåligt samvete. Min garderob blir bara mer och mer full, och jag fortsätter köpa. Därför rensade jag ut lite (mycket) T-shirtar som jag ändå aldrig använder, som dessutom ser halvtaskiga ut och skänkte till stadsmissionen. Även om jag gjort dagens goda gärning så tänker jag på folk som inte har råd med kläder, och som nöjer sig med det som dem har. Varför kan inte jag göra det?
Visserligen har jag på senaste tiden köpt saker som är basplagg och som jag borde kunna ha länge. Ändå hittar jag ett par röda shorts med prislappen kvar som jag inte ens använt i sommar, visst jag kan skylle på dåligt väder. Eller att jag inte borde ha köpt dem.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits