Arn

Medeltida filmer är verkligen inte min grej. Jag hatar alla krigsfilmer och förstår mig inte på Sagan om Ringen. Vi hade från början tänkt gå och se en annan film, men biljetterna tog slut snabbt och då fanns det bara Arn kvar. Men mina låga förväntligar på filmen så måste jag säga att jag tyckte att det var okej. Det var ju trots allt en tjej som hette Cecilia. Nog för att hon var den sämsta skådespelerskan i filmen men...
I filmen så tror alla på Gud, de ber, går i kloster, offrar sin son och tja. Allting handlar om religion. I början av filmen var det en berättarröst, det påminde mig lite om historiafilmerna på mellan -och högstadiet. Jan Guillou tor att han är gud fader själv.

Efter filmen frog vi till café 60 för en nattlig fika. Finns det fler cafén i Stockholm som har öppet sent?

Nu sitter jag i mjuka byxor och en stor stickad polotröja. Har ingen som helst lust att gå ut. Ska sätta mig i en fotölj och läsa och tända ljus. Så får det bli.

Kommentarer:
Postat av: Fridah

haha :D nice! Gott nytt år på dig :)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits