bränd soffa

Så var min sista helg här i Paris slut. Eller jag har nästa fredag också men det får bli en lugn kväll, beroende på vilken tid flyget går.

På fredagen kom F hem till mig och vi hade köpt två flaskor vin. Vi åt lite middag och lyssnade på musik. C hade två kompisar hemma, de drack vodka med lite juicer, så när hon kom in i köket så sa hon glatt "Tjejer ta vodka! Oj det finns visst ingen, men här ta rosévin!" Så det fick vi. Hon är västa party. Sedan så stack hon och vi gjorde oss i ordning. Tyvärr blev det visst för mycket vin för min sjukmage, så jag tänker inte gå in på hur den kvällen slutade. Men ganska misslyckat iaf. 

Lördagen vaknade vi och skattade åt fredagens slut. Jag tvingade F att följa med mig till La Defense där det för övrigt var kaos med julhysterin. Jag fick halva håret plattat av en dryg expedit som ville ha mig som försöksperson. Tillslut gick vi hem igen och åt stekt ägg med massor med ost på. Mmmm, det är nog det godaste som finns. C skulle ha en hemmafest på kvällen, och jag och F skulle dra oss därifrån hade vi lovat. Jag sa att jag ev skulle sova hos f, men jag visste att jag skulle komma hem på morgonen ändå, det var planerat.
Därför åkte vi iväg till Bastillen och slåg och halvsov i en och en halv timme för att orka med kvällen. Sedan drog vi till ParisParis där vi inte kom in. Eller vi var välkomna in, men sen helt plötsligt fick de för sig att vi skulle visa leg, vilket vi såklart inte kunde göra. Så det blev Tiptrwiqe istället. Dock utan drinkar för min del, bara energidrycker. Men jag hade kul i alla fall.
När jag kom hem tidigt på morgonen så hade C haft en stor hemmafest.
I köket stod massor med olika flaskor och juicer, och det stank rök i hela lägenheten. De röker som bortbindare ju. Väl inne i mitt rum när jag ska gå och lägga mig ligger det såklart en kille i min säng och sover. MED skorna på. Jag ruskar om honom lite och säger att jag gärna skulle vilja sova i min säng. Han uppfattar antagligen inte vad jag säger, utan börjar ta av sig skorna i sängen. Sedan förstod han att det inte var detta jag menade, så då lunkade han därifrån.
Några timmar senare vaknade jag av att någon kommer in i mitt rum. Inte många timmars sömn fick jag inte kanjag säga. Men några killar undrade förvånat vem jag var, och de tyckte att jag var snygg. Precis sådär vill man höra när man vaknar efter bara tre timmars sömn. Det höjer självförtroendet ganska rejält!
Hur som helst så fick jag höra att hemmafesten hade gått ganska vilt till. Soffan hade brunnit lite, någon hade spytt i garaget, vissa hade fimpat i badkaret, så emaljen blev svart. Söndagen ägnades åt att hjälpa C att städa. Gud vad snäll jag är.

Det var min helg i STORA drag.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits