Krypa under täcket

Idag är det söndag. Sunday bloody sunday? Nej inte riktigt. Men det borde vara det med tanke på att skolan börjar imorgon, och vädret är piss. Det regnar och blåser som tusan. Fast det är ganska skönt ändå. jag har redan varit ute och joggat, därför kan jag få ligga här under täcket med datorn och en kopp mintte. Egentligen hade jag sett fram emot att åka till den svanska julmarknaden i helgen, men jag tror nog att jag står över det.

Helgen har varit lugn. I fredags följde F med mig hem och vi lagade middag och kollade på sex and the city. På lördagsförmiddagen gick vi en lång promenad i Boulogneskogen och sen så åt vi lite lunch. Efter det så skulle vi till Monoprix för att köpa saffran. Det kostade 12 euro för 1 gram (!). Jag vet att saffran är dyrt, men så jäkla dyrt är det väll inte i Sverige?! Sen så stack vi till Bastille där vi träffade några andra tjejer och sen blev det julbakning! Det var gott, men efter 1257:e bullen så mådde alla illa. Så vi spelade poker och det var det.

Jag ser fram emot att komma tillbaka till Sverige snart. Det ska bli mysigt. Typ 20 dagar kvar. Just det! jag har öppnat min kalender också som jag fick av mamma XD. Den är fin, reklamgrej från SAS. Nu pryder den min vägg, imorgon ska jag öppna lucka två.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits