Test

Hittade ett kultursnobbtest som jag tänkte försöka mig på, bara för att inte göra läxan. Haha!

Jag har läst en bok av Oscar Wilde. 1 p nej
Jag har läst mer än en bok av Oscar Wilde. 1 p Nej, är det något jag bör göra?
Jag äger en eller flera böcker om konst, som jag inte bara lägger fram på vardagsrumsbordet när jag har intellektuella vänner på besök utan faktiskt läser av intresse. 1 p Nää, eller jag har en bok, men jag har aldrig läst den så jag tycker att jag är värd 0,5 p här
Jag har någon gång under mitt liv besökt Centre Pompidou. 2 p Mais oui!
Jag har det senaste halvåret frivilligt besökt något annat museum. 1 p Haha, nej det har jag inte. Bara ofrivilligt.
Jag har det senaste halvåret frivilligt gått på en utställning. 2p Hm, nej inte det heller...
Jag har det senaste halvåret sett en utländsk icke-engelskspråkig film. 1 p Ja det har jag!
Jag läser Vogue. 1 p jag skulle läsa den om den inte var så dyr. Men när jag är i Frankrike köper jag den!
Jag läser franska Vogue. 2 p Se frågan tidigare...
Jag vet hur man uttalar haute couture. 1 p såklart!
Jag har läst en bok av Fjodor Dostojevskij. 1 p Hrm, nej det har jag inte.
Jag följer slaviskt en dokusåpa. -1 p Ja, men kanske inte slaviskt
Jag följer slaviskt Fashion House. -3 p Nej, vad är det?
Jag tycker på allvar att krönikorna i VeckoRevyn är tankeväckande och läsvärda. -1 p Inte direkt

0+1+0,5+2+0+0+1+0+1+1+1= 7,5
Man skulle ha 8 för att bli kultursnobb. Haha, så då blev jag inte det, aja, kanske inget att gråta krokodiltårar över. ;)

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits