Jakt!

Puh. Helgen blev inte alls som forvantat. I fredags slutade jag skolan lite tidigare sa att familjen kunde hamta upp mig pa St Foy. Sedan bar det av till St Quentin. Det tog lite mer an tva timmar att aka dit, men jag och C kollade pa hennes ipod video sa tiden gick ganska snabbt trots allt.
Nar vi val var framme kunde jag inte se speciellt mycket hur stallet sag ut eftersom det var kolsvart utomhus. Men jag blev tilldelad ett rum pa overvaningen dar det var iskallt. Sov med jeans, ylletroja och tre tacken. Vaknade gjorde jag ganska tidigt. Sa jag at en stor frukost. Har snackar vi stor! Och sedan hjalpte jag S att bre tjugo baguetter.
Efter detta hade de andra vaknat sa jag halsade pa Js pojkvann och hennes kompis med kille. Sedan var det dax att kla pa sig varmt. Da menar jag varmt. Jag hade pa mig, ett linne, en tunn langarmad troja, 2 langarmade ylletrojor, en kofta, jeans, ytterligare ett par byxor, jacka. Och vantar och mossa saklart. E stod klar med Open, deras jakthund. Sen tog vi den stora fyrhjulsdrivna Land Rovern till S. Dar var det ett trettiotal manniskor som jag halsade pa. Och tre stycken sjukt snygga killar. Da menar jag verkligen heta. En av dem var tydligen modell...
Sedan hoppade jag och nagra andra upp i en pickup och sen bar det av pa jakt. Det var en sjukt haftig kansla att sitta dar i pickupen nar vinden svepte forbi.
Om jag ska vara helt arlig sa ar det nog inte riktigt min grej att doda djur. Tycker att det var lite sloseri med djurliv. Fast det ar battre an att ata kott fran uppfodda djur iaf.
Men sjalva stallet var helt fantastiskt. De ager hur manga hektar som helst och har varldens storsta och vackraste sandstrand. Helt vit. Som ingen annan har tillgang till.
Nagra vildsvin, fasaner, faglar och en stackars rav blev skjutna iaf.

Pa kvallen var det champagne, sedan restaurang (jag at musslor), och sedan en liten efterfest i ett garage.
Mandagen var mindre lyckad. Bade C och M blev magsjuka. Runt lunchtiden borjade jag ocksa ma illa. Resan hem blev ett helvette. Satt bara och vantade pa att fa spy. Feber hade jag nog ocksa, fros som sjutton. Jag ville do. Sen lyckades jag tydligen somna med lampan tand, och vaknade igen vid sextiden imorse.
Sa nu ligger jag har i min sang med laptopen i knat.
Jag vill vara hemma dar mamma kan pyssla om mig som hon brukar gora...

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits