9 oktober

Mitt schema är ganska idiotiskt. Tre gånger i veckan, måndag, tisdag och onsdag har jag ett hål på lite mindre än 4 timmar. Stört va? Så därför tänkte jag i fortsättningen passa på att åka till Méderic för att kunna surfa lite och skriva lite mail.

Helgen blev lite vild. Jag sov över hos F, vi köpte en vinflaska och en liten vodka och blandade drinkar hemma hos henne. Sedan stack vi ut. Det var sjukt mycket människor på stan. Rugbymatch (Nya Zeeland-Frankrike), nuit blanche och Paris fashion week. Dessutom hade Frankrike vunnit matchen så alla människor strömmade ut på gatorna för att fria. Vi var vid Bastille för att träffa M, sedan gick vi till en bar och drack en drink. Efter det bar det av till la fleche d'or där de hade varit några gånger förut, men det var första gången för mig. Jag måste säga att vara blond ger en heldel fördelar här. Till exempel att lätt kunna klia förbi kön in till klubben. Där inne dansade vi flera timmar. Sen så stack M hem till någon fransman, jag och F blev bjudna på drinkar i baren. F fick i sig för mycket drinkar. Och så blev allt knäppt... Folk blir konstiga när de dricker för mycket. Men vi tog oss hem och så iaf. Fs madame var ju rätt pissed dagen efter, men jag hann smita iväg när hon var ute, så jag slapp träffa henne. Men jag lär nog inte få sova där något mer, tyvärr. Nästa helög ska bli en vit helg.

Livet rullar på annars. Nu börjar även hösten komma hit. I alla fall på vardagarna, på helgerna blir det helt plötsligt varmt. Wierd. Jag börjar bli förkyld, det gör otroligt ont i halsen när jag sväljer och jag nyser hela tiden. Mitt hår är fett också, jag pallade inte att tvätta det imorse. Hoppas jag inte blir alltför sjuk. Om man är sjuk ska man vara hemma i Sverige. Då kan man ligga i soffan och titta på film hela dagen och dricka kanelte.
I min värdfamilj har alla tv på sitt rum, alla utom jag. Så när middagen är färdig går alla in på sitt rum. Det finns iofs en tv i hallen, den är så gammal och skruttig att det inte ens finns en tvomkopplare, man måste gå till tvn för att ändra kanal. Sen så är bilden helt suddig också. När jag kommer hem ska jag bunkra upp med ett lass pocketböcker som jag kan läsa på kvällarna. Nu läser jag Isprinsessan och innan läste jag Flickan som lekte med elden. Den senare var faktiskt bättre.

Farmor och farfar kommer snart till Paris för att vakta mina kusiner. Då ska jag nog åka och hälsa på dem lite. Och visa dem att jag har förbättrat min franska ganska rejält!
Okej, nu ska jag slut skriva massa skit.
Salut.

Kommentarer:
Postat av: Rebecka

Usch det är ju som jag med de där håltimmarna! Har flera stycken med, vilket gör att jag slutar sent och börjar tidigt! :/


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits