14 april

Är det en vanlig dag? Är det en vanlig dag? Nej det är ingen vanlig dag för det är mammas födelsedag
hurra, hurra, hurra! Min älskade mamma fyller år idag, åh vad jag tycker att det är tråkigt att jag inte kan vara hemma och ge henne en stor kram.

Måndag igen. Jag tycker om måndagar. Jag har ju historia. En av de roliga lektionerna och en av de mest intressanta. Den enda samhällslektionen som jag har i veckan. Jag tycker om samhällslektioner, de är mycket intressanta. Biologi, naturkunskap, och samämnen, det är nog det bästa ämnena. Tisdagar däremot hatar jag. då har jag dubbeltimme fysik, finns det någonting tråkigare?!

Nu ska jag strax sticka iväg på en joggingtur, det blev ingen förra veckan, varför vet jag inte. Jag var nog för lat. Men nu blir det andra (inga) bullar! Jag och M tog en fika idag på vår håltimme, det var länge sedan, alltför länge sedan. Så det var mysigt. Annars har jag inte så mycket nytt att skriva...

Något som jag kompå idag på lektionen var att min faster berättade förut för mig att på Zoo de Vincennes hade de lejon, och vilda djur. Men även människor. Hahaha, seriöst, de hade människor på zooet. Det var tydligen canacker (urinvånarna på Nya Caledonien) som bodde i en liten hytta där besökarna kunde gå och kolla på dem. M tyckte att det lät som en ganska bra idé, vi kanske ska förselå att de återinför detta på stadens zoo.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits