À la Carte

Restaurangen som svenskorna hänger på just nu heter à la Carte. Eller salladsbaren som många av dem säger. Om man lägger till 90 (så den kostar 7,90) cent så får man plocka en ganska stor sallad, och det finns flera olika igredienser att välja mellan. Min sallad idag bestod av en salig blandning. Man kan liksom inte låtabli att ta av allt, därför äter man var och en grej försig. Eller kombinerar det som passar på gaffeln.

Tomat
Linser
Haricot verts
2 kokta ägg
Avocado
Ost
Grapefrukt
Tonfisk
Kyckling
Valnötter
Rödbetor

Gott.

Igår åt jag samma sak. Sedan fick jag ett sånt otroligt sug, efter pain au raisan, vad annars? Jag köte två. Så kan man jämföra dem åt. Den första var från Paul. den hade lite väl lite russin i sig, och lite lite vaniljkräm. 1,40 kostade den. På Monoprix hittade jag en för 0,80. Den var godare, mer russin, godare konsistens och mer vaniljkräm.

Annars är det egentligen rätt kasst när matsalen är stängd. Jag kan få lika mycket sallad + en varmrätt på St Do, utan att jag ens måste lägga till pengar själv. Dessutom är toaletterna skabbig, för ingen städar dem, värmen är avstängd så hela skolan är som en frysboxl, den håller kylan inne. Igår fungerade inte belysningen till en början...


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits