Dagen efter

Ah, det är skönt att vara hemma. Gårdagen var helt okej. Den slutade väll inte riktigt som tänkt, men gör det någonsin det? Nej det gör det nog inte. Jag mötte F och E vid Villiers klockan 19 för att gå och handla alkohol och mat. Vi tog vodka, jordgubbsjuice, limeläsk, och färsk pasta för 6 personer. Allting gick på 15 euro. Det är härligt när saker och ting är billigt. För det brukar det inte vara här direkt.

Väl i lägenheten var det jag som stod för matlagningen, det blev även en tomatsås med grönsaker i. Sen så fixade vi oss och blandade drinkar som blev mycket lyckade! Kombinationen var super. Fs värdsyster med kompis kom igen. Jag förstår inte riktigt varför hon inte kan säga nej till henne. De kom och ville ha vår alkohol, jag svarade att de inte fick det eftersom vi var redan flera som delade på en flaska, men tillslut så blandade jag ett glas som de fick dela på. När det var uppdrucket hör jag hur hon klagar för F att det inte var någon alkhol alls i och att det inte smakade något alls, och så höll hon på så. Självklart blev jag jätteirriterad och snäste att de kan gå och köpa vad de vill i någon kinesaffär och sluta tigga, för att sedan klaga på mej. Det fick henne att sluta. Jag kan inte låtabli att tycka att hon är väldigt omogen. Vi snackade lite med Elie och Jonathan som tyckte att vi såg mycket bra ut, sen gav vi oss iväg. Showcase blev första stoppet. Vi kom inte in, snacka om pinsamt. De ville ha leg och vår motivation sjönk till botten. Vi bestämde oss därför att åka till Montpernasse. Där ligger en klubb som heter Bobino som F sa var mycket flashig. Men eftersom den öppnade förns 00.30 så fick vi gå in på en bar sålänge. A och E gick före till kön, och vi kom en stund senare. E och A kom inte in på klubben, men det är inte så konstigt, de ser tyvärr lite barnsligare ut än oss. Men jag och F kom in utan problem, och vi slapp betala inträdet på 20 Euro också. Visserligen kändes det väldigt dumt att lämna dem andra, men så blev det.

Stället var mycket flott, ungefär som Palais, fast med lite högre medelålder. Vi var nog de som var yngst där. Konfetti sprutades och champagnen och helrören bars in. I taket var det en gigantisk discokula som snurrade och låtarna spelades. Jag kände mig väldigt snygg, vilket kändes bra. Efter ett tag blev vi dessvärre lite trötta och opeppade, så vi satte oss ned i sofforna. En kille med stirrande gröna ögon högg tag i mig, och hans pappa högg tag i F. Hahah, sjukt konstigt att vara ute när man är över 25 år med sin pappa. Tänk om jag skulle ha med min mamma på nattklubb som gick fram till de snygga killarna och pratade med dem om mig.

Kvällen slutade med att F fattade tycke för en kille som var mycket påverkad. Jag sa att det var dax att åka hem, men då hade han erbjudit henne att sova hos honom. Hon frågade mig om det var okej, och jag tänkte inte leka moraltant och säga åt henne att följa med mig istället så det slutade med att jag gick därifrån själv. På vägen mötte jag en svensk tjej som jag pratade lite med som var jättegullig, tyvärr skulle vi åt olika håll så vi kunde inte göra sällskap. Jag lyckades hitta till nattbussen som tog mig till Champs Elysées och där tog jag ytterligare en buss till Triumfbågen. Där hade tunnelbanan inte börjat gå ännu, och inga bussar gick heller. Så jag sprang de fyra metrostationerna hem klockan var väll ungefär 6 när jla mig i sängen.

Konstigt nog är jag inte så slut trotsallt. Faster har bjudit mig på lunch imorgon, men jag tackade faktiskt nej. har mycket att plugga, och det tar en hel timme att åka dit, så det får bli en annan gång. Ska föreslå L att vi pluggar matte imorgon på Centre Pompidou, eller i solen om det är fint väder.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits