Hej?

Jag har knappt pratat med min värdfamilj sen jag kom hit i torsdagskväll. Det känns mycket märkligt. När jag kom vid 20-tiden så var bara barnen hemma. Självklart välkomnade de mig med en hejdundrande middag och ville höra allt som jag gjort i Stockholm. Eller inte. Jag kom in i lägenheten men ingen av barnen tar sig orken att lyfta sig från stolen i sina rum och titta ut i korridoren och säga hej. De ropar inte ens hej från sina rum. Är det jag som är känslig, eller gör man verkligen såhär?! Samma grej hände när jag kom hem efter jullovet, bara storasystern på 24 år var hemma. Men hon gjorde sig inte ansträngningen att säga hej till mig.

Jag tycker att det är så fruktansvärt respektlös och rikitgt dålig stil. Jag förväntar mig inte att de ska göra en middag och fråga allt. Men ett hej är väl inte så mycket begärt. Eller?

Sedan har jag gått om familjen totalt. När de har varit hemma har inte jag varit där och tvärt om. Men aja. Skitsamma. Det är bara 10 veckor kvar i den här familjen. Sen får jag återse min älskade familj som alltid hälsar på mig när jag kommer hem. Alltid.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits