Söndag

Sov i nästan 12 timmar, vaknar av att värdfamiljen pratar i köket klockan 9. Och de som säger åt mig att föra lite ljud, jag pratar ju inte ens med någon på morgonen, dessutom så är deras sovrum inte precis vid köket som mitt är. Om de vill att jag ska vara tyst så kan de väll ändå vara lite tystare de få dagar då jag har mljligheten att sova ut?!

Har varit på marché St Antoine idag igen och köpt frukt för 4 euro. Jordgubbarna var dock inte lika billiga som förra gången, därför köpte jag inga. Marknader är ytterligare en sak som jag älskar med Frankrike. Frukstånden, brödstånden, fiskstånden, och oststånden. Det är så härligt att vandra omkring och se på människor och alla varor, och känna dofterna. Jag känner mig otroligt dum som inte gav en uteliggare frukt. Där hade jag köpt flera kilo, då kunde jag ha bjussat den stackaren på en apelsin och ett äpple iaf.

Jag är verkligen sugen på att äta ute någon kväll. Det dumma är att mina kompisar helst lägger pengar på annat, som drinkar istället för att äta en god middag. För mig är det nog tvärtom. Jag längtar tills att jag kommer hem till Sverige, för då ska jag och lillasyster laga egen sushi och baka det goda brödet, det blir mysigt.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits