Valborg

Ohoj! Jag har hunnit med en snabbis till Stockholm. Efter att jag skrivit det senaste inlägget så kom jag på att jag var tvungen att dra direkt. Och jag hade varken packat eller klätt mig. Så jag sprang ner till källaren och hämtade väskan, slängde ner lite saker, klädde mig, larmade och gick. Det gick nog på fem minuter...

Väl vid Charles de Gaulle så sa de att flyget var fullbokat men jag hade tur och fick plats 34f. När jag satt i planet så kommer det en flygvärd till mig och säger "Ursäkta, jag tror att du har satt dig på fel plats" Va? svarar jag förvånat. "Du ska sitta på plats 1f". Jaha svarar jag och börjat kolla i min väska för att visa att det står 34 på min biljett. Sen så kommer jag underfund med var jag håller på med. Jag kan ju inte säga nej till att få sitta i business klassen. Så jag gick och satte mig längst fram i planet istället och fick en fördrink. Lite tur har man väll ändå?!

Hemma var allting som vanligt. Mamma hade bakat underbart bröd, och annan god mat! Vi umgicks precis som vanligt. Det var skönt att känna att ingenting har blivit annorlunda när jag varit borta i nästan ett år. På måndagsmorgonen var jag iväg på arbetsinterjuv. Och det kändes som om det gick ganska bra! Bättre än den förra, så nu är det bara att hålla tummarna.

Åkte tillbaka till Paris igår och han vara hemma i knappt en timme innan jag stack till Hotel de Ville för att träffa F och höra hur hon hade det i London. Vi var på Ben & Jerrys där man fick gratis glass. Det var gott. Sedan stack vi hem till henne där vi tittade på Dirty Dancing och Linas kvällsbok och kökade framför tvn. Det var mysigt. På morgonen hade jag lovat henne att hon skulle få sova länge, jag vaknade klockan 9, så jag fick därifrån ett par timmar senare. Till maché St Antoine och köpte meloner som jag var att C tycker om. Hoppas bara att de smakar någonting nu!

Ikväll är det alltså valborg. Jag försökte förklara för mina värdsyskon att valborg är dagen då alla ungdomar dricker. De tyckte att det lät konstigt och sa att i Frankrike har de ingen speciell dag, utan man kan göra det när man vill typ. I Sverige lär det vara hetsigt, jag är glad att jag inte är där. Vi ska träffas ett gäng hos F och mysa lite, sen ska vi troligtvis gå ut tillsammans. Imorgon kommer C och snart har hela vårlovet gått. Hjälp.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits