Yes!

Tjoho, familjen åker bort till helgen! Det hade inte jag förstått, men gud så bra, jag som trodde att jag inte skulle kunna gå ut, men det kan jag nu. Det allra bästa är att jag kan komma hem så sent eller tidigt jag vill, utan att vara beroende av någon kompis.

Idag har jag varit ovanligt effektiv. Jag har renskrivit flera lokalakursen texter, så nu ska jag banne mig få MVG i det här ämnet! 150 poäng är den på, så det är ju mycket bra. Det är riktigt skönt att känna sig effektiv. Jag och L satt i Monceauparken, det var mysigt. Sedan gick vi och åt mellanmål i Svenska kyrkan. Det kändes nästan som på fritids när man skulle göra mellanmål. Våfflorna var mina favoriter i Rålis. Mellanmålen på Delfinen däremor brukade vara skorpor och te, och ibland äggtoddy. Hur fasen kan man servera sådan skit till barn?! Jag blir arg när jag tänker på det. Likaså när jag ser hur föräldrar ger sina barn sk. "barnmat" typ korv och makaroner, eller potatiskrocketter, bara för att det är lätt och barnen gillar det. Ge barnen nyttiga saker, utan massa färgämnen och tillsatt skit i som är goda! Så svårt kan det väll inte vara? Nu är jag visserligen inte stressad småbarnsförälder, men jag har tillräckligt mycket bakom pannbenet för att förstå att det inte är speciellt hälsosam mat.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits