Har du också övergett din blogg?

Frågade syrran mig för några veckor sedan. Ja, det har jag visst...

Idag trotsade jag min förkylning och gick lite på stan och kollade i affärer. Vid Åhléns City stod de där igen och spelade musik. Nej, jag pratar inte om uteliggaren med munspel. Utan indianerna. De har på sig fjädrar och har långt svart hår som slutar i mitten av ryggen ungefär. De spelar panflöjt, och dansar runt. Som en slags ritual ungefär. Är det inte ganska sorgligt? De hör hemma i sydafrikaamerika någonstans och så tjänar de pengar på turister som tycker att de är exotiska. Kanske vill de tjäna ihop en enkelbiljett till Chile så de kan återvända dit de hör hemma. Eller så tjänar de bara en massa pengar på att stå där och vara exotiska. Vad vet jag.

Kommentarer:
Postat av: Thure etc

Ja, det är faktiskt sorgligt. Men det ligger ju i tiden. Kanske man skulle spara till en Perubiljett och ställa sig i ett gathörn i Lima och sälja lingonsylt. Fast det lär ju finnas på IKEA världen över

2008-09-22 @ 22:09:25

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits