24 januari

Exakt en månad och några minuter sedan Kalle Anka började på TV. Inte för att jag tittade, jag satt i köket med mina föräldrar och åt julmat. Det var gott. Nu äter jag också, choklad närmare bestämt. Jag fick en Champs Elysées chokladask från farmor. Trodde att den skulle vara väldigt god, men Paradisasken eller en lyxiga från Telia knäcker lätt denna. Jag äter även Omega 3 tabletter och mandlar. Man måste ladda upp när man sitter och skriver långa skolarbeten som jag skjutit upp i flera månader...

För övrigt måste jag också berätta vad som hände igår vid middagen. Någonslags köksprodukt kom på tal och mina värdföräldrar frågade mig om min mamma hade en sådan också. "Nej, svaradet jag, men min pappa har dock en sådan". "Jasså?!" sa S och E och tittade nästan lite förvånade på varandra. Sedan fortsätter någon av dem, "Lagar han mat själv?" Ja, han lagar maten själv, vem fan tror ni lagar den åt honom?! hade jag lust att svara. Sedan kom följdfrågor om han på något sätt var intresserad av att laga mat och om han var duktigt. Vad ska jag svara? Äta bör man annars dör man. Han är väll inte nödvändigtvis världens duktigaste eller den mest intresserade, men han lagar goda rätter när han har tid. Hur många är det lixom i Sverige som har en hemmafru eller en egen kock. Inte speciellt många. Och bara för att denna familj är ett typexempel på en otroligt gammeldags och konservativ familj där fasaden är mycket viktigt. Pappan hjälper typ aldrig till i köket, han lyfter inte ens sin tallrik och lämnar den vid diskmaskinen.
Inte heller ska flickor spela fotboll, det får min madame att skratta. Eller så kan man inte äta middag i mjukiskläder när det finns en man hemma, inte ens när det är pappan. Hahhahahahah, dem får mig att skratta. Det är faktiskt 2008 nu, vous avez oblié?


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits