Den billiga kvällen som blev mycket dyr

Igår var det utgång igen. Var ett tag sen sist, men ändå såg jag inte riktigt fram emot det så jättemycket innan. Kan ha varit pga min värdmamma. Hur som helst så åkte jag som vanligt till F för att göra i ordning mig och dumpa väskan. Väl där så blev klädseln för mig svart med vinrött smalt lackskärp i midjan. Fint.

Sedan åkte vi åttans linje några stationer, på vagnen var det som vanligt en musikant, så det blev vår lilla förfestmusik. Därifrån gick vi till en bar. En mycket bra sådan, de spelade bra musik, snygga människor, och billiga shots. Där satt vi ganska länge och drack lite vin och snackade om både ytliga och djupa saker, sedan kom D och skåningen A. Vi hade bestämt att så småningom gå till en ny klubb, som låg på samma ställe där jag var föra gången. Ny ägare och nytt namn var det iaf. Annars var nog konceptet desamma. Eftersom det var öppningskväll så var det väldigt mycket folk, och när vi kom in så var kön till garderoben nästan ännu längre än den utanför. Som tur var hade Y och hans gäng kommit före så vi hoppade in hos dem.
Musiken var bra, folket var relativt ungt och tja det var bra. Det dåliga var att det var så packat. Håret, sminket och lukten pajjade, eftersom alla svettades som om de joggat i öknen eller något. Efter några timmar gav vi upp. Sa hej då till Y med gäng som var rätt packade -de hade precis druckit en hel vodkaflaska.

Tack vare nattbussen kom vi hem i lagom tid, och vi smög så mycket att inte ens hunden hörde oss när vi kom in. Hoho, mycket bra, den jäkeln skäller annars. Tyvärr så delade vi säng, vilket jag tycker är rätt obekvämt. Men en sex timmars sömn har jag lyckats få i alla fall.

På morgonen så åt vi frukost och drack örtte och snackade lite. När vi ska ta och ge oss iväg så frågar jag efter mina 45 euro som låg i Fs jackficka. Men där ligger det inga pengar längre. Troligtvis har någon tagit dem när jackan hängde i garderoben på nattklubben. Jag blev såklart otroligt arg och frustrerad. Det var pengar som jag gärna hade spenderat på andra saker, och som jag dessutom fått av farmor och farfar. Så den billiga kvällen som skulle ha slutat på typ 12 euro slutade istället på 55. Surt. Mycket surt. Men nu har jag lärt mig att aldrig lämna pengar i garderoben något mer. ..

Annars har jag gått  som en tok idag. Från Bastille ända hem. Det är många kilometer det. Men jag tog det mycket lugnt, gjorde lite läxor på vägen och åt falafel. Eller "falla fel" som min mamma säger. Jag och F försökte även komma in i St Chapelle, som är en vacker kyrka mitt i Paris. Men för att få komma in där måste man vara 18, eller i vuxet sällskap. Mycket irriterande.Konstigt att vi kommer in på nattklubbar, men inte till en kyrka....
 Ikväll måste jag plugga igen allt som jag ligger efter i, sedan ska jag kolla på film och bara ta det lugnt.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits