I cantis får vi sushi till lunch

Cantis är alltså la cantine, bamba eller matsalen som man också kan säga.

Anyways så stack jag och de två blondinerna till Les Deux Moulins, caféet där Amelie jobbar i filmen Amelie från Montmartre. Där spenderades mycket tid, jag tog även med mig datorn för att kunna skriva lite på mina arbeten, blev dock inte jättemycket gjort...
Idag diskuterades även bloggar med M. Vi diskuterade vem som borde blogga, och vad syften är med en blogg. Hon tycker att bloggar som skriver "hej idag gjorde jag....." är helt meningslösa. Jag förstår henne till en viss del, jag skiver inte i syfte att andra människor ska läsa, gör dem det så är det väll roligt. Jag skriver istället för att skriva en dagbok, mest (just nu iaf) för att jag ska komma ihåg min tid i Paris och tja, för att det är skönt ibland att bara skriva. Att säga det man vill ha sagt, även om det kankse inte är just i ord. Men hon borde absolut skaffa sig en egen blogg, hon står för vad hon tycker och har mycket åsikter om saker och ting, dessutom är hon en hejdare på att skriva. Får ta och tjata lite mer på henne.

Jag har fått massor med finnar. De är röda och svider om man kommer åt dem. Uääääh. Men nu har jag börjat min kur mot acnen. Nu ska de bort! För alltid.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits