Idiotiska kommentarer

Värst vad mycket idioti som ploppar ur munnen på min värdmamma. Igår vid middagen så klagade M över att hon var så dålig på engelska. Jag föreslog då att hon borde titta på filmer som är på engelska för att vänja sig vid språket eftersom det mesta här är dubbat. Även när George Bush pratar så är det någon fransman som dubbar. I vilket fall som helst så kommer Sabine in och säger att när man tittar på en film som inte är dubbad, så kan man ju inte koncentrera sig eftersom att man tittar på texten. C säger då att det bara är en vanesak och att om hon skulle börja titta så skulle hon vänja sig. Men nej, det håller inte alls min värdmamma med om. Man vänjer sig inte alls! Jag förklarar då att ingenting är dubbat i Sverige och att man visst förstår och att det är en vanesak, då svarade hon något luddigt. Men herre gud. Om min mormor på 82 bast kan titta på Glamour varje dag som är på engelska med svensk text så skulle ju hon också kunna göra det. Fast det sa jag inte....

En annan kommentar igår dock inte till mig. "Du är ju blond och söt, och när du säger att du bara är 17 år och är utan dina föräldrar här så vill ju de unga fransmännen bara en sak, om du förstår vad jag menar" (säger hon med allvarlig röst och nickar lite på huvudet)

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits