Ny dag, ny vecka

Ytterligare en ny vecka. Min andra vecka detta år i Paris.

Min värdsyster har försvunnit, eller hon har varit borta i några timmar utan att säga vart hon gick eller att ringa. Föräldrarna är inte alls glada, hon kommer få sig en rejäl utskällning när hon kommer hem. Utanför min dör korkades precis champagnen upp. Sabine hade gjort en god trerättersmiddag med viltkött, god förrätt, och en maffig chokladkaka till efterrätt. Självklart är inget av detta till oss. Vi får snällt äta av gårdagens rester. och grönsaksoppa som jag precis öppnade ur tetraförpackningen. Men jag åt faktiskt ostron med dem i lördags, men det var antagligen för att det trodde att jag inte skulle stanna hemma.

Jag skolkade idag från kemin. Ingen märkte att inte var där då detta är en ny kurs för mig, så de har inte hunnit vänja sig vid att jag faktiskt ska vara där. Desvärre gjorde jag inget vettigt, eller jag satt och snackade skit, inte så mycket mer. Men jag fick lunch tidigt i alla fall. Annars har jag haft två prov idag. Franskan gick mycket bra, historian vet jag inte riktigt. Fasen jag måste ta tag i skolan mer. Vad hände med 320 poäng från högstadiet?

Nu sitter jag och målar naglarna, de blir riktigt läckra. Precis lagom långa är de nu också, alltså inte alls speciellt långa. Det ser oftast ganska äckligt ut tycker jag. Sephora kommer det ifrån och är sådär fint rosa/vitt genomskinligt.

Kommentarer:
Postat av: Modejouren

Vi läste inlägget du skrev om oss för länge sen! Tack ;) Vi kommenterade detta i vår blogg nu =)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits