Paris igen

Då var jag här. En vecka för sent egentligen, vem skitsamma. Vem bryr sig?
Jag har varit några dagar hos farmor och farfar i Bretagne, det var precis som vanlig. Det regnade, dem var små och jag åt mycket. Och jag fick la fève två gånger! Så jag fick bära kronan i två dagar. Hihi, lite tur ska man väll ha...
        
Farfar han också fylla år. Hans syster med man kom på besök, de är ganska gulliga. Hon har mundiarré och han tar tag i en jättehårt och ger kladdpussar. Men jag fick choklad och pengar av dem, trots att det borde ha varit farfar som skulle fått det. Hur som helst så tänkte jag skriva ned det lilla kafferepet som de hade. De började med ett glas rött och en choklad och kakbricka (udda kombo?), efter detta var det tags för en stor chokladtårta som var mycket dekorativ och god såklart! Men det räckte inte bara med en tårta, nej en pärontarte skulle också klämmas ned. Med detta dracks det Champagne. Trots att vi var totalt proppmätta så skulle vi även äta crêps och dricka kaffe.
Annan mat som jag har ätit är goda saker. Pain au raisain, galette de roi, ostar, ostron, musslor, hemmagjorde pommes. Mums! Det här får jag komma ihåg när min värdmamma värmer på soppan som är ligger i tetraförpackningen.

Ska strax sova nu, för att vara riktigt utvilad inför morgondagen.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits