Redan lördag!

Veckorna går snabbt här, nästan lite för snabbt ibland....
Igår var jag tvungen att gå hem från skolan på grund av huvudvärk och att jag kände mig yr. Men den riktiga sanningen var egentligen att vi inte hade gjort ett arbete som skulle redovisas, så det blev en liten nödlögn där. Så istället gick jag hem i solskenet och la mig och framfördatorn och käkade lite.
Efter att mina klasskamrater slutat skolan så traskade jag till metron och åkte hem till F som vanligt. Där hade de hyrt en säsong av Heroes, som visade sig vara ganska bra faktiskt. Vi käkade god soppa och någon linsgyta och katrinplommon. Hej toaletten! Men det visade sig att DVDn endast innehöll två avsnitt, så vi fick snällt gå ut och hyra fler. När det var klart jorde vi en kladdkaka som råkade vara inne lite för länge, så det blev en sockerkaka typ istället, men det var väll okej.

Vid halv tolv tog jag tunnelbanan hem. Jag tycker att det är sjukt trist att åka metro. Därför är jag glad att jag bor nära skolan med gångavstånd på endast 20 minuter.
När jag traskade från metron gick jag förbi ett killgäng. Helt plötsligt hoppar en av dem fram, pekar med båda händerna och ropar: "AH, C'EST UNE SWEDIS (ja han sa swedis) DE STDO!!!!" Jag hoppade till för jag var inte alls beredd på det.

Nästa vecka är det hemmafest. Det ska bli kul att se hur fransmän festar hemma. Denna dag lär bli lika lugn som gårdagen, är fortfarande inte sugen på att gå ut efter förra helgen.... Jag ska ta och traska till simmhallen och göra gympaläxan, sedan äta lunch och sedan ringa till min blonda vän.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits