2 veckor kvar

Jösses. Det är bara två veckor kvar för mig i den här underbara staden. Dagen då jag skulle åka iväg hit känns som evigheter sedan, men det känns också som om det var precis igår. Ibland känns det som om det är dax att åka hem, men samtidigt vill jag vara kvar.

Gårdagen var helt ok, inte jättebra. Vi kom dit vid ettiden och träffade L och K. L hade ställt upp oss på listan, så vi kom in utan att behöva betala. De ska tydligen ha blivit hårda på legitimation, men vi behövde inte visa. Fan, jag som ändå är 18 ville ju visa idkortet. Väl inne så träffade vi J, den svenska tjejen som jobbar där. Kindpussar, och den gick vi in i VIPdelen. Vi dansade loss till bra musik, men jag kände mig inte så peppad. Det blev nog inte bättre av att de andra hade druckit rätt mycket, och jag ingenting. Men jag vill bevisa att man kan ha kul utan alkohol. Det är inte berusningen som gör att det blir roligt. Dessutom känner jag avsmak för dem gångerna det blivit lite väl mycket. Är det värt det? Nej, skulle jag svara. Om jag väljer mellan drinkar och franska bakelser så tar jag lätt en bakelse! Jag är nog mammas flicka.


Vaknade klockan 11.35 av att värdmamman ringde. Då är det till att lossas att man inte alls sov. För annars skulle jobbiga frågor ställas. Det finns inga spår i lägenheten av att F och I var här innan. Ska kolla en extra gång, man vet ju aldrig. Det vore ganska onödigt om värdmamman märkte det. Nog för att det var ganska oskyldigt, de kom hit någon timme innan vi skulle ut, och de pajjar inte hela lägenheten driekt.

Nu, mot marknaden!


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits