"Från och med nu köper vi kläder i 100% akryl"

Jag är hemma hos pappa. Jag städar balkongen, putsar fönsterna, jag städar badrummet, jag börjar plocka i ordning skorna i hallen. Plötsligt flyger det små minifjärilar iväg när jag lyfter på skorna som stått huller om buller. Jag ropar på pappa och säger att vi har massa insekter bland skorna. Han börjar lyfta på kläderna som hänger ovanför, likaså på skorna. Ännu fler fjärilar flyger omkring. Han lyfter på ullmattan där kläderna har stått. Den är helt sönderäten underifrån. Det visar sig vara mal. En liten fjärilsliknande varelse vars larver förstör ullplagg. Nu pågår damsugning av samtliga saker där de små fjärilarna kan ha stuckigt iväg för att gömma sig. Lägenheten blir i alla fall ren. Jag slipper tjata på pappa att han måste städa, han går omkring med dammsugaren överallt! Han springer ner till tvättstugan för att se om den är ledig. Vädrar alla kläder och dammsuger skorna.

Nästa gång det börjar bli lite dammigt i lägenheten så ska jag säga att jag sett de små minifjärilarna. Då går han igång med dammsugaren! Smart Cecilia!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits