Annandagen

Annandag påsk. Imorgon är det över och det är skönt. Jag sitter och trycker i mig lite choklad, även om jag inte är sådär jättesugen. Onödigt, kunde spara den till senare istället. Fast samtidigt så tänkte jag att jag skulle avsluta påsken idag. Äta upp allt godis och sen så får det vara nog. Endast äta franska bakelser framöver, för det är ju ändå det som är godast.

Jag ska eventuellt åka hem på torsdag, för att vara hemma i ~en vecka. Det blir då arbetsinterjuv och begravning. Frågan är bara om jag kan ta ledigt från skolan eller inte. Vi får se. Begravningen kommer jag ju hem till oavsett, men vi får se hur det blir med arbetsinterjuvn.

Idag är jag ensam vid lunch, ska äta fisk. Sen ska jag plugga och gå ut i skogen.

Igår när vi var ute med kusinerna och cyklade så mindes jag den magiska känslan när man var ute och lekte. Hur omvärlden bara försvinner för ett tag, och det är bara fantasin och naturen som stannar. Som när man var på äventyr i skogen för typ 10 år sedan. Jag börjar känna mig gammal när jag kan säga så. Snart kan jag ju säga för 20 år sedan. Hur som helst så bestämde jag och Oskar oss för att dra ut på äventyr, kommer inte exakt ihåg vad vi lekte, men vi gjorde en liten tur i kvarteret och genom skogen. Föräldrarna undrade vart vi tagit vägen, men det tänkte ju inte vi på. Det var vi, våra cyklar och äventyret. Det var tider det.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits