C'est pénible

Min värdsyster på 14 år beter sig som en riktig tonåring. Hon är sur och snäser. Pratar i telefon konstant. Fast jag har upptäckt att den senaste veckan hon varit såhär så har hon inte ätit så mycket mat heller. Hon har ätit väldigt lite vid varje måltid, och pratar om banting. Vi får se hur länge det här håller på. Det störda är att jag tror att hennes mamma stöttar henna lite, trots att hon är smal. Men mamman är fetträdd och tränar ofta på sin träningscykel...

Min värdmamma är också pénible. Hon är dödsförskräckt efter inbrottsförsöket och vill inte att jag ska vara ensam hemma på långhelgerna om en månad. Hon föreslog att jag skulle följa med dem till landet, men jag tackade nej. Jag vill ju liksom inte slösa bort mina dagar i Paris därborta. Sen föreslog jag att jag kunde hälsa på faster en av dagarna, och då tog hon det som om jag skulle bo där hela helgen. Det vill ju knappast jag eller faster med familj. Så det så. När helgen närmar sig ska jag föreslå att en kompis kan bo här i stället. När katten är borta dansar råttorna på bordet...


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits