Cinéma!

Ojoj, dåligt bloggande.

Igår var jag på bio i La Defense. Filmen Paris var mycket bra, trots att den var nästan två timmar lång. Jag och F gick till Auchan och köpte godis. För mig blev det billiga små godisar, som förövrigt hade kass kvalitet. Typ 1/3 av godiset var stenhårt, när det var meningen att det skulle vara mjukt. Det har nog blandat gammalt och nytt typ. Men jag har lovat mig själv att inte köpa mer franskt godis. De har för det första ingen lösplock, så man måste köpa stora påsar, dessutom så har de inte de godaste godisarna. Jag köper hellre annat gott, typ choklad eller något.

Snart är det långhelg, för vi har nämligen inget påsklov. Men det gör ingenting. Jag ska njuta av några dagar då jag kan göra precis vad jag vill. Har planerat att göra sådana saker som jag inte riktigt hunnit göra, som att gå på muséer och andra utställningar. Förhoppningsvis så kanske det blir Paris Paris också. Om vi nu kommer in. Musée d'Orsay, Christan Lacroix utställning är några av sakerna jag tänkt hinna göra. Kanske åka till Versailles också.

Eftersom vi var och såg filmen igår så fick vi kompensationsledigt på franskan imorse. Det var skönt, jag behövde sova ut. Hur som helst så kommer alltid familjens städerska på onsdagmornar. Hon heter Fatira och kommer från Marocko tror jag. Hennes franska är mycket dålig, trots att hon bott här i 25 år. Jag har lite svårt att förstå henne, så när hon frågar mig saker brukar det ta några gånger innan jag förstår vad hon säger. Det känns lite konstigt att sitta i köket och äta frukost när någon står precis brevid och städar när man inte kan prata med personen. Men det gör inte så mycket. Fatira går och säger små ord och suckar lite ibland för sig själv. Jag försöker lägga in lite fina fraser om vädret, och idag frågade jag till och med vad hon brukar äta till frukost. Jag tycker om henne, hon är gullig.

Just nu ligger jag och spanar in Karamellkungen.se Där finns det tandborstskolan, vadå har de dåligt samvete eller? Man kan spana in sitt favoritgodis och spela spel.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits