Dripp dropp

I Frankrike regnar det alltid på söndagar känns det som... Fast just idag var det ganska mysigt. Jag sitter inne och känner mig duktig som sammanfattar hela historiatexten. Jag borde plugga oftare! Jag känner mig så otroligt nöjd efteråt. Visserligen har jag bara gjort 1/3 av vad som skall göras på typ en timme. Men jag har ju lång tid på mig att göra klart det! Därför unnar jag mig en liten internetpause.

Igår träffade jag E och F på Champs Elysées. Vi tog en fika, jag en café crème, F en varm baguette fylld med ost och en cola, E tog en muffin. Det var trevligt. Efter ett tag stack vi till Es lägenhet som förövrigt är underbar! Den ligger på femte vångingen i ett gammalt Haussmannhus. Hon har det finast rummet i hela lägenheten och hennes värdmamma verkade supergullig. Utsikten är underbar den med. Om man tittar upp till höger såg man ett upplyst Sacre Coeur, och nedanför låg en karusell. Jag vill byta. Jag tror att jag får eksem av den skabbiga heltäckningsmattan i mitt rum som inte blivit utbytt under de senaste 20 åren. Jag undrar om det är en tillräckligt bra anledning för att få byta...

Vi köpte i alla fall med oss frukt, och smoothie som vi åt när vi kollade på film. Det var mysigt och framförallt gott.

Nu börjar jag bli hungrig. Dessvärre så är det inte jag som sköter min egen matlagning nu då storasystern kom hem igår kväll. Men det luktar otroligt gott, så jag tror att jag måste kila och se vad hon preparerar.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits