Ett dussin goa göteborgare

Igår hade vi modelektion under tre timmar på FFK. Vi fick analtyser trenderna hos Dior, Chanel och Louis Vuittons höstkollektion 2008 och gissa vad vi trodde kedjorna skulle plocka upp för inspiration. Hos BMT fick vi lyssna på en föreläsning om Gabrielle "Coco" Chanel och tillsist hos läraren Britta fick vi lyssna på svenskt mode i Frankrike. Mycket roligare än tråkiga kemi och fysiklektioner!

På kvällen drog jag hem till F. Hon hade lovat sin värdsyster på 14 år att hon skulle få fälja med ut. Jag var frånbörjan rätt skeptisk, men vi kom in på både baren och La Flesh D'Or. På Truskel visade det sig att det fanns massor med göteborgare på plats. Det visade dessutom sig att de gick i Fs gamla skola. Så vi sjöng lite svenska låtar med dem, skakade hand på hederligt svenskt vis och drack barbapapa shots. Sedan mötte vi sammanlagt sex stycken klasskompisar, alla lagom fulla. S var lika dryg som vanligt.

idag har jag promenerat i Parc de la Bagatelle tror jag den heter. Och om jag förstod det rätt så var det Marie Antoinettes park eller något. Den var jättevacker med hav av påskliljor och tulpaner, stora påfåglar som visade sin fjäderdräckt och gamla par som pussade lite på varandra i paviljonger.

Det är vår i Paris nu.

image21


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits