Inbrottsförsök

Igårkväll hände det någonting mycket märkligt och läskigt. Jag var hemma ensam och satt i köket och renskrev en text. Plötsligt så plingade det på dörren, och eftersom jag väntade på min värdsyster M så öppnade jag dörren. Men det var ingen där. Nähä tänkte jag, nu är det säkert barnen som tjuvplingar igen. 10 sekunder senare så plingar det igen. Denna gången tittat jag ut genom titthålet och då är det heller ingen där. Vad jag inte tänker på är att det finns två ytterdörrar, eftersom man i princip aldrig använder den ena. Så efter någon minut så hör jag knackade ljud, som om någon försöker hacka in något i springan till låset. Först får jag för mig att jag måste inbilla mig, så jag fortsätter skirva. Sen blir ljuden mer och mer intensivt, så jag går självklart till dörren och tittar. Jag hör att det mycket rikitgt står någon på andra sidan dörren och sticker in något föremål och fortsätter hacka. Min puls steg och jag fick panik och visste inte vad jag skulle göra. Jag får för mig att gå ut och titta, men inser att det inte är sådär jättesmart. Man vet inte vad det är för typer. Därför gick jag till den andra dörren och öpnade den försiktigt, men jag såg till att föra mycket ljud med låset, och sedan smällde jag igen dörren. Efter det sprang jag genom lägenheten till fönseterna som vetter mot gatan. Fem sekunder senare kommer det två män ut från huset och tittat upp mot min våning varpå jag gömmer mig bakom gardinen. När de hade stuckigt så var jag helt skakis och rösten darrade när jag skulle berätta för min värdmamma vad som hade hänt. Eftersom jag är ganska nyfiken var jag ju självklart tvungen att gå och se efter vad de hade gjort med dörren, och anitngen så hade de något stämhjärn eller en liten kofot som de försökt få upp dörren med. Jag är glad att de inte lyckades. Då hade jag låst in mig i badrummet eller något. Haha, såhär i efterhand låter det väll ganska komiskt, men jag blev superrädd. Kan tillägga att jag bor i ett av Paris finaste områden också, tror att det är den rikaste kommunen i Frankrike. Så det är inga kriminella kvarter inte.

Nu är jag hungrig. Undrar när jag ska få mat?

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits