Skärtorsdag

Idag har jag varit och lyssnat på ett föredrag om Kina. Det var mycket bra och intressant. Jag kände mig nöjd när jag gick därifrån, kanske berodde det på att jag fått 7 euro som skolan var skyldig mig också. Jag gick längs Avenue de Ternes, och på en marknad sålde de jordbgubbar för 2 euro/kilot. Självklart var jag tvungen att köpa en påse, så nu har jag ont i magen.

Enligt tanten som för övrigt är Herman Lindqvists fru, Birgitta så är det här en historisk påsk. Det är bara typ en gång på 100 år som påsken infaller såhär tidigt enligt henne. Så skiv upp det nu!

Undrar om jag kommer få något påskägg av min värdfamilj. Eller här får man ju inte påskägg, utan typ en chokladhare eller liknande. Det tycker jag att jag borde få, med tanke på vilkan fina Chanelparfymer de fick av mig i julklapp, då borde de iaf köpa en chokladhare för 5 euro till mig. Jag tänker inte köpa något till dem iaf.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits