Tillbaka till Neuilly

Sådär, nu är jag hemma i Neuilly igen, och det är bara jag och guldfisken i lägenheten än så länge. Imorgon är det skola igen, och det ska nog bli ganska skönt att komma tillbaka till de vanliga rutinerna igen. En mjukstart blir bra. Jag satt precis och skrev ned allting i min skrivbordskalender vad som ska göra osv när jag såg att det snart är påsklov igen! Skolan har ju knappt hunnit börja innan påsklovshelgen är.

Det har varit mysigt att ha syster och mamma här. Jag och C gick ut i tisdagskväll och sov här i Neuilly eftersom det är närmst. Dessvärre så missade vi nattbussen med några minuter, så vi gick hem från triumfbågen. Duplex hette stället, och det var helt okej. Fast jag tyckte inte om människorna som fanns där. De tror att det är okej att komma mitt från ingenstans och "gnuggdansa" baktifrån. INTE okej. Igår som liten avsluting så åt vi trerätters lunch på ett ställe som hade gudomlig mousse au chocolat. Jag tror jag vet två som kommer göra det när de kommer hem ikväll!

Jag var snäll och bredde en smörgås med paté och gurka av det som fanns kvar i kylen för att kunna ge till någon av alla uteliggare i Paris. Men dessvärre så hittade jag ingen i tunnelbanan när jag åkte hem. Typiskt.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits