Vårigt

Idag är det underbart väder i Paris. Tur att jag inte åker hem idag. Imorgon ska det tydligen regna, så då kan jag lika gärna åka till Sverige...

Igår var vi med skolan på Paris mode museum. Les annés folles hette utställningen, och vi fick en guidad tur av med mycket charmig och miniliten dam. Dessvärre så tror jag att man måste förstå franska ganska bra för att uppskatta det, så det var nog bara jag som tyckte att det var riktigt bra. Jag märker att min franska förbättrats avsevärt. Nu kan jag läsa tidningar, enklare böcker och titta på filmer utan att ha några problem att hänga med. Igår tittade jag till exempel på Match Point på franska. Det känns verkligen jätteroligt!

Nu har jag precis varit på en joggingtur i Boulogneskogen. Fåglarna kvittrar och man kännder hur solen värmer. Det är skönt. Idag ska jag på Christan Lacroixs utställning, sedan ska jag kanske på ett annat museum. Måste även packa väskan och köpa en spritflaska till en kompis. Hon fyllde 18 för inte så länge sedan. Tänkte köpa ett fort där jag skriver "Stort grattis P på 18-års dagen. Efter denna dag får du göra massor med saker. Köra bil, skriva på papper, gå ut på klubbar, och dricka lagligt. Men en sak får du vänta ytterligare två år med, därför tänkte jag att den här kunde passa bra sålänge."


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits