Fifty-three, cincuenta y tres.

Ja det kan man verkligen undra. Kvällen blev inte så lcykat, Paris var typ tomt. På Showcase där det brukar vara massor med kö och människor hade de till och med spärrat av dansgolvet. Vi gick och spelade sånt där fotbollspel. Jag ägde alla, och vann samtliga matcher. Det kände ungefär som att vara på fritidsgården, fast vi var på en nattklubb i Paris. Så vi beslutade oss för att åka till Bateau Far. Det är typ som en bar/klubb på en gammal fyrbåt. Vi var dessvärre ganska uppklädda och passade inte riktigt in bland jeans och converse. Jag drog därifrån och lyckades komma med sista metron på linje 14. Därefter sprang jag till Concorde och haffade nattbussen. På Champs Elysée var det ett gäng förvirrade spanjorer och amerikaner som frågade om och om vilken buss man skulle ta till Eiffeltornet, chauffören svarade buss nummer 53 på franska, såklart. Det förstod ju varken spanjoren eller amerikanerna. Så jag ropade att det var nummer 53 på engelska, och sen så fick jag damma av mina spanskkunskaper och säga nummret till spanjoren också.


Så det blev med andra ord inte en så lyckad kväll dessvärre. Det var synd, för det hade kunnat bli det! Alla var på humör, det var bara det att det var lite folk ute på stan.


Nu måste jag verkligen plugga. Sitter i fönstret, eller på min terass som värdmorsan säger. Jag har inte orkat laga lunch, utan det blev en pain au raisan med mjölk, en halvt kilo jordgubbar och en grapefrukt. Får bli en tidig middag istället.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits