L'opéra!

Oj, jag hade tänkt att plugga hela gårdagen... och hur mycket pluggade jag?! Ingenting, nada, rien! Hur som helst var det picknick vid eiffeltornet i onsdags. Det var trevligt. Vad som var ännu trevligare eller kanske mer komiskt var att min värdsyster med kompisar kom och satte sig precis brevid oss. Haha, hur stor är sannolikheten? L fick ragg, Cs kompis och hon bytte nummer. Jag hoppas på bjudning till bröllopet.

Torsdagen solade jag och F i parken som sagt, det var mysigt. Gick iväg och köpte mat på Ed, bland annat melon. Påhittig var jag enligt F när jag hälde ut min yoghurt i melonen. Det var gott. På kvällen stack jag iväg till Operan, balett stod närmligen på schemat. Det var roligt, första gången för mig. Dessutom fick vi se det omtalade taket, som jag tyckte var ganska fint.

Idag har klassen varit i Versailles. Det var samma organisering som vanligt, alltså ingen alls. De hade inte köpt biljetter så stackars Britta fick stå och köa i 2 timmar, medan vi andra gick omkring i Marie Antoinettes trädgård. Det var förstås väldigt kul att se, men om jag ska vara helt ärlig så blev jag lite besviken. Den franska trädgården var inte så fin som jag hade hoppats, och slottet var såklart stort, men inte så extremt stort och vackert som jade hade trott. D skojade och jämförde det med sin sommarstuga. Ett slott som Versailles har väl alla... Vi såg spegelsalen och drottningens sovrum.

Nu är bara jag och värdsyrran hemma. Eller hennes pojkvän är här också. Vid eiffeltornet i onsdags förklarade värdsyrran att hennes pojkvän skulle komma, men att hennes mamma, alltså min värdmorsa inte vill att de sover tillsammans i hennes lägenhet. Haha, shit give me a break. Tjejen är 25 år och får inte sova tillsammans med sin pojkvän. Hon har tidigare berättat att värdmamman knappt pratar med hennes barns pojkvänner/flickvänner innan de förlovar sig, för då är det en annan femma! Då bjuder hon på fina middagar mm. Jävla falska kärring.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits