Matt

Usch. Jag känner mig helt död, fysiskt. Är helt matt i kroppen och jättetrött. Konstigt, för några timmar sedan åt jag ett rejält mål mat, och nu åt jag mellanmål. Hade tänkt ut och jogga, men jag borde kanske lyssna på kroppen istället? Skönt att jag är ledig imorgon.

Schlagerkvällen igår hos E var väl ok. Jag tyckte som vanligt att det var ganska tråkigt att titta på alla bidrag, Sverige kom på 19e plats tror jag. Imorse gick jag upp tidigt, borde ha legat kvar i sängen och försökt somna om, men jag gick upp istället. Lilla Margeaux kikade fram genom en dörr och kom och höll mig sällskap när jag lagade frukost. Självklart går S upp då. Jag som hade hoppats på att slippa henne när jag gick upp tidigt. Men jag försökte inte att bry mig och satte mig ned vid frukostbordet utan min bok denna gång. Stelt blev det ju såklart, och jag la in någon liten fras. Men hon gjorde ingen större effort för at hålla samtalet uppe. När hon kände att det blev ganska fånigt så sa hon någonting om att hon hade varit på tennismatch igår. Jaha, i couldn't care less. Drog till marknaden och blev varm inombords när jag tänkte på hur mycket jag tycker om att gå där. Hur en tjock gubbe ropar Jalla hela tiden, och hur vissa inte kan säga euro rätt. Efter det drog jag vdare till Republique, för jag hade läst att det skulle finnas en klädmarknad där i närheten, men den var helt öde. Innan jag kom dit så gick jag förbi en kyrka där klockan precis slog 11 och mässan började. Jag kom på att gå på mässa är en av de sakerna jag har planerat men inte ännu gjort, så jag gick in dit. Prästen sjöng, folk sade amen, de tände rökelser. Och tja, det var nog ganska fint. Jag gick efter en timme precis innan det slutade, då folk fick Jesu kropp och blod.

Nu ligger jag här i sängen och är supertrött. Jag ska nog försöka sova en timma tror jag.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits