Mot jobbet!

Eller prao heter det. För jag får ju inte betalt för det jag gör, eller igår fick jag bröd.

Men jag trivs mycket bra! Första dagen fick jag mest stå och se på, och lära. Andra dagen blev det kassaarbete. Det var mycket roligare. Runt lunch så kommer det människor som ska köpa mackmenyn, så då gäller det att veta vad som ingår, och vad det kostar. På morgonen vill folk mest köpa baguetter och croissanter. När jag kommer på morgonen så får jag ta en croissant eller vad jag nu vill ha, och det bästa är att de dem som precis kommit ut från ugnen, de bara smälter i munnen! Vid lunch så bjuder bageriet på lunch, inte sådär jättegod, antingen macka eller quiche. Jag föredrar pajen som är broccoli/rökt lax. Under kvällen så gäller det att sälja slut på allt bröd, när en populär sort är slut så måste man förslå någonting annat, och göra så att kunderna nappar på erbjudandet. Jag jobbar tillsammans med tre andra tjejer, tror att samtliga kommer från förorten. Två av dem är ganska snälla, den som jobbat längst är sådär. Hon kollar det jag gör, och gör jag det fel så är hon inte rädd för att säga ifrån. Ber mackor får jag också göra, det är inte så roligt... Det svåraste är när det kommer kunde som pratar dålig franska, det är jättesvårt att förstå, och efter att ha fråga pardon tre gånger så känner man sig ganska dum. Idag jobbar jag från klockan 12-20. Ganska sent alltså, dessutom så måste jag jobba imorgon, lördag också. Så det blir till att stanna hemma på kvällen, ska nämligen gå upp klockan 6.

Jag är helt slukörd efter en dag. Gud, så jobbigt det är! Men kul.image25

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits