Väderleksprognos

Mercredi 7SoleilPeu nuageux11 / 14°24 / 25°Toujours très stable et plus chaud +7°
Jeudi 8Peu nuageuxNuageux12 / 15°25 / 27°De plus en plus chaud (lourd)+8°
Såhär ska vädret bli de kommande dagarna. Är det inte underbart?!
 
Vi har kommit underfund med att det endast är 5 helger kvar i Paris. F sa direkt att vi måste festa hårt varje helg, men jag ska gå ut i helgen och nästa helg. Att njuta av Paris är inte att gå ut och festa en hel natt tycker jag. Det är snarare att gå upp ganska tidigt och strosa omkring i olika kvarter. Helst med någonting gott i handen, kanske en croissant köpt på ett boulangeri.

Lillasyster och jag hade det riktigt trevligt. Jag åkte och hämtade henne på flygplatsen och så lagade jag middag åt henne. Vi hann med en lite promenad till Parc de Bagatelle. På fredagen gick vi upp ganska tidigt. Jag åt frulle och dukade till C som gick upp lite senare. Gick och handlade några småprylar på Monoprix, bland annat kakor! Sedan stack vi till katakomberna. Även om vi var där i tid så fick vi köa i ungefär 40 minuter. Men det var helt klart värt det! Vi gick i långa gångar innan vi kom till alla benknotor. Lunch åt vi vid Seine, vi köpte sushi som inte var alltför dyr och sedan styrde vi kosan mot Belleville. Där försökte de som stod i stånden försöka prångla på oss mögliga grönsaker, men vi köpte ett stort paket vindruvor som var helt okej för en euro. Sedan gick vi till La Fayette och sedan åkte vi till la Défense och köpte en present till kusinen. För på lördagen var vi nämligen bjudna till faster med familj. Vi åt lunch och åkte sedan iväg till Marais där vi fikade på det svenska fiket på CCS. Centre Culturel Suèdois. En utställning där fåglar satt sig på en elgitarr och gjorde musik hann vi också med. Sedan strosade vi längs Champs Elysées och köpte nagellack på Sephora. För att sedan ha hemmakväll med ansiktsmask, nagelvård och Sex and the City.

Idag har jag F och L spenderat eftermiddagen solandes i parc Monceau. Lyckligtvis hade jag solkräm i väskan, annars hade jag nog sett ut som en kräfta. Sprang runt några kvarter i hopp om att hitta ett ställe som sålde god och billig glass. Hittade Picard som hade smoothieglass. Jättegott och läskande! Köpte ett paket med 6 stycken. Jag åt tre, och de andra fick dela på resten.

Nu ska jag nog ta och äta lite middag och sedan ta en joggingtur. Imorgon har vi nationella provet i engelskan. Hoppas att det går bra...

Kommentarer:
Postat av: Lillasyster

du ska skicka bilderna till mig!!!!!!

2008-05-06 @ 19:52:56

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits