Ett framsteg blir ett bakslag

Filosofilektionerna på måndagarna och onsdagarna ger mig lite perspektiv på verkligheten. Det är intressant att veta vad Sartre och Kierkegaard ansåg. De som säger att man måste våga fatta ett beslut har rätt. Jag kan antingen leva i ignorans och i väntan på något annat eller ta ett beslut att förändra. Det krävs bara lite mod. Jag fyller 19 år om en vecka. Jag känner mig precis lika liten, blyg, tafatt som för några år sedan. Ändå har jag aldig känt mig så redo att avsluta detta kapitel. Just nu är det ff hemma. Mamma jobbar och Pappa hälsar på släkten. Det är väldigt skönt att vara ensam hemma, med sällskap från syster. Jag kanske är redo att flytta hemifrån? Eller jag tror att det viktigaste är att jag inser att jag lever här och nu, och inte i den lilla bubblan som jag alltför ofta skapar och isloerar mig från omvärlden. Det blir lättare att leva med lite distans som hindrar mig från att bli sårad än att ta saker och ting på allvar.


Kommentarer:
Postat av: Anonym

Cool bild :)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits